سفارش تبلیغ
صبا ویژن

افتاب حقیقت


لینک دوستان

همسفر مهتاب
یک دل خسته
اه عاشقان
خام بدم پخته شدم سوختم
نون و القلم
در پناه تو
سرزمین دور
رویش
زمهریر
غربت تنهایی
خلوتگاه دل عاشقان
قافله نور
پرستوی مهاجر
چکاوک
شرح پریشانی
غریبستان عشق
به رنگ عشق
حرفهای نو
خاطره عشق خوب
راز سر به مهر
داهیو * سایت خود را رایگان ثبت کنید
یک رهگذر

لوگوی دوستان






تری ایکس بلاگ - به روز رسانی :  12:25 ص 84/10/19
عنوان آخرین نوشته : بی چاره خدا

تعداد بازدید

v امروز : 4 بازدید

v دیروز : 7 بازدید

v کل بازدیدها : 120941 بازدید

فهرست موضوعی یادداشت ها

84/9/9 :: 9:47 عصر

 من مردی هستم مسلمان دارای مذهب شیعه اثنی عشری ولی تا امروز نمیدانستم چرا مذهب شیعه را به اسم مذهب جعفری خوانده اند .

راجع به جعفر صادق (ع ) امام ششم مذهب خود اطلاعی جز این نداشتم که او پسر امام محمد باقر (ع ) است و پدر امام موسی کاظم (ع ) .

از تاریخ زندگی او به کلی بی اطلاع بودم و حداکثر میدانستم در کجا متولد شده و در کجا زندگی را بدرود گفته اند .

اما نمیدانستم در دوره حیات چه گفته و چه کرده اند و به طریق اولی نمیدانستم چرا مذهب شیعه را به اسم جعفری می خوانند مگر امام اول ما حضرت علی ابن ابیطالب (ع ) نیست و چرا مذهب ما را مذهب علوی نخوانده اند و مذهب جعفری نامیده اند.

وقتی کتاب امام حسین و ایران را در مجله خواندنیها می نوشتم در قبال عظمت و خلوص فداکاری حسین ابن علی (ع ) سر تعظیم فرود می اوردم . از خود می پرسیدم ایا شایسته نبود به پاس فداکاری حسین ابن علی (ع ) مذهب شیعه مذهب حسینی خوانده شود ؟

تا اینکه رساله ای از انتشارات مرکز مطالعات اسلامی در استرسبورگ به دستم رسید که راجع به امام جعفر صادق (ع ) امام ششم ما بود و بعد از خواندن ان رساله بر من معلوم شد چرا بین ائمه 12 گانه ما حضرت امام جعفر صادق (ع ) انقدر برجسته شد که نام ایشان را روی مذهب شیعه نهادند و ان را مذهب جعفری خواندند.

ممکن است خواننده محترم بگوید که نشناختن جعفر صادق (ع ) از طرف تو ناشی از قصور و کوتاهی خودت می باشد و اگر تو کتاب بحار تالیف مجلسی و کتاب فیات الاعیان تالیف ابن خلکان و کتاب وافی تالیف ملا محسن فیض و کتاب کافی تالیف کلینی و کتاب ناسخ التواریخ تالیف لسان الملک سپهر را می خواندی امام ششم شیعیان را به خوبی می شناختی .

در جواب عرض می کنم که من بعضی از کتب را راجع به امام جعفر صادق نوشته شده را خوانده ام و دیدم در اکثر انها از اعجاز و مناقب امام ششم صفحات زیاد وجود دارد ولی ننوشته اند چرا مذهب شیعه به اسم مذهب جعفری خوانده میشود .

لیکن رساله ای که مرکز مطالعات استراسبورگ منتشر کرده این موضوع را برای من روشن و دیدگان نابینای مرا بینا نمود .

به همین جهت در صدد برامدم انچه را که در همین رساله نوشته شده بسط بدهم و به قدر توانایی خودم امام ششم را بر مبنای تاریخ به نسل جوان ایران بشناسانم . چون از علمای مذهبی گذشته تصور نمیکنم کسی از افراد عادی بدانند که امام جعفر صادق (ع ) چگونه مذهب شیعه را از نابودی نجات داد و بطور حتم اگر او نبود امروز مذهب شیعه یا لااقل شیعه 12 امامی و 7 امامی وجود نمی داشت و حق شناسی نسبت به ان مرد بزرگ و دانشمند هم اقتضا دارد که او را به کسانی که وی را از نظر تاریخی و علمی و ایدئولوژی نمی شناسند ء بشناسانم

(( ذبیح الله منصوری _ مترجم ))


نوشته های دیگران ()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ


منوى اصلى

خانه v
شناسنامه v
پارسی بلاگv
پست الکترونیک v
 RSS  v

درباره خودم

افتاب حقیقت
بانو رضوی
بنده ای از بندگان خدا

لوگوى وبلاگ

افتاب حقیقت

وضعیت من در یاهو

یــــاهـو

اوقات شرعی

اشتراک در خبرنامه

 

template designed by Rofouzeh